A 2015-ös dízelbotrány óta nem látott mértékű volatilitást produkált idén a német autóipari konszern, a Volkswagen részvénye. Az év első felében a VW árfolyama megközelítőleg duplázódott, míg július óta egy csökkenő trend indult el, amely során 25 százalékos esést szenvedett el a papír. A befektetők az elmúlt néhány évben nem igazán kedvelték a nagy német autógyártókat: a dízelbotrány okozta negatív megítélés mellett az sem segíti a hagyományos autóipari szereplőket, hogy az elektromos autókat gyártó amerikai Tesla piaci részesedése egyre nő, előnye pedig nemcsak az elektromos meghajtás, hanem az önvezető technológia területén is jelentős.
Az idei évben viszont némileg változott ez a helyzet. A VW csoport vezetése olyan irányban kezdte el átalakítani a márka arculatát, hogy benne ne az autóipar egyik őskövületét, hanem az új technológia európai élharcosát kezdjék látni, amely sikeres lehet az amerikai konkurenciával szemben. A VW idei évre várt eredményeit megvizsgálva azt láthatjuk, hogy a német autóipari részvények körében – de még a 40-es létszámra megnövelt DAX-index komponensei között is – az egyik legolcsóbb papírnak számít, így még csak túlárazottságról sem lehet beszélni, amely vélemény egyébként a Tesla esetében gyakran felvetődik. Az elektromos hajtásláncra való áttérés egyik nagyon fontos lépéseként a cégnél az idei évtől teljesen új alapokra helyezik az akkumulátor-gyártást: az új akkumulátorok jelentős részét házon belül fogják legyártani a jövőben, elszakadva a külső gyártóktól.
De nemcsak itt, hanem szoftveres oldalon is komoly reformtervei vannak a konszernnek, az egyik legfontosabb innovációs terület ugyanis az önvezető szoftverek fejlesztése lesz annak érdekében, hogy a saját fejlesztésű szoftverekkel felvegyék a versenyt az amerikai és a kínai versenytársakkal. Az egységes technikai és szoftveres átalakítások hatalmas megtakarítást jelenthetnek a mintegy évi 10 millió darab autót értékesítő konszernnek. Természetesen ma még ezeknek csak egy kisebb része elektromos meghajtású, de ez a jövőben egyértelműen változhat, így meglátásunk szerint érdemes lehet a VW csoport részvényével foglalkozni, ugyanis komoly felértékelődési potenciál van a papírban.
Forrás: https://www.vg.hu/penz-es-tokepiac/2021/09/elozheti-a-vw-a-teslat
Fotó: Imaginechina