Alulárazottak a Netflix-részvények

A koronavírus egyik legnagyobb nyertese a Netflix, melynek népszerűségét nem kell sokáig magyarázni, ugyanis az elmúlt másfél évben az emberek egyik legjellemzőbb időtöltésévé vált a sorozatnézés.

A koronavírus egyik legnagyobb nyertese a Netflix, melynek népszerűségét nem kell sokáig magyarázni, ugyanis az elmúlt másfél évben az emberek egyik legjellemzőbb időtöltésévé vált a sorozatnézés. A WC-papír és a tartós élelmiszerek mellett a legnagyobb streaming-szolgáltató iránt is megnövekedett a kereslet a Covid óta, ez pedig a Netflix pénzügyi eredményein is meglátszott.

Míg az elmúlt másfél évben más iparágban tevékenykedő cégek elvesztették bevételeik kétharmadát, és emiatt például állami segélyt kellett kérniük, addig a Netflix felhasználóinak száma 2020-ban 36 millióval nőtt, ami 4 milliárd dolláros árbevétel növekedést hozott a streaming-szolgáltatónak.

A Netflix sikeréhez és piaci előnyéhez több tényező is hozzájárult. Egyrészt a vállalat nagy hangsúlyt fektet a felhasználók ízlésvilágának és preferenciáinak elemzésre.

 

A Netflix statisztikai előrejelzéseket végez arról, hogy mely sorozatok arathatnak sikert az egyes piacokon, majd ezek kiértékelése után saját gyártású sorozatokat készít az adott piac felhasználóinak körében népszerű témákban. Ez a stratégia sikeres, hiszen a streaming szolgáltatók által előállított legnézettebb tartalmak 80 százaléka a Netflixtől származott. Másrészt a cég felhasználóinak jelentős része az európai, a latin-amerikai, illetve a közel-keleti régiókból származik, amelyek nagyobb növekedési potenciállal rendelkeznek az Egyesült Államokhoz képest. Ezen régiókban piacvezető pozíciójának megőrzése érdekében, a Netflix idegen nyelven is készít sorozatokat az adott ország kultúrájának megfelelően.

A globális piac lehetőségei a Netflix legnagyobb konkurenciájának számító Disney-nek is feltűntek. Utóbbi idén indította el az európai piacot megcélzó Disney Star nevű streaming szolgáltatását. A Netflix azonban jelenleg kétszer annyi felhasználóval rendelkezik, mint a Disney, és véleményem szerint meg is tudja tartani a piaci előnyét. Annak ellenére, hogy a Netflix idén a prémium előfizetése díját közel 30 százalékkal emelte, csökkent a csomag lemondásának aránya. Ez azért fontos, mert a cég a magas amerikai infláció miatti extra költségeket is rá fogja tudni terhelni a felhasználókra. Összegezve úgy gondolom, hogy a Netflix piaci előnye, illetve nagy növekedési potenciálja miatt a jelenlegi árfolyamszinten alulárazott.

 

Forrás: https://www.vg.hu/penz-es-tokepiac/2021/08/alularazottak-a-netflix-reszvenyek

Fotó: Ercin Top / Anadolu Agency

Előző bejegyzés
Következő bejegyzés